Dzień 2

Pobudka ok 5.30 – lekki szok gdyż za oknem ok 10 cm śniegu, śniadanie w szkolnej stołówce o 6.15 – smaczne, pyszne jedzenie, suchy prowiant na drogę i ok godz. 7 wyruszyliśmy w drogę do Kijowa. Trasa liczyła ok 180 km – podróż komfortowym autokarem – zapewnionym przez miejscowych organizatorów i trwała około 3,5 godz. Po meczącej podróży z Polski oraz szalonym powitaniu, stan uczestników w drodze do Kijowa wyglądał tak:

Ok godz 10.30 wjechaliśmy do stolicy Ukrainy – Kijowa – miasta liczącego ok 2 mln mieszkańców. Zdjęcia z trasy do centrum:

Po dojechaniu na miejsce opuściliśmy autokar i zaczęliśmy zwiedzanie miasta. Na początek Mariński Park:

Następnie udaliśmy się pod siedzibę Rządu Ukrainy, widok na rzekę Dniepr (pogoda nie pozwoliła podziwiać miasta z góry)

Potem przechodziliśmy obok siedziby Prezydenta Ukrainy – Petro Poroszenki.

Tuz obok  – stadion Dynama Kijów – i pomnik Welerego Łobanowskiego – legendarnego piłkarza i trenera

Udało nam się dokonać wymiany pieniędzy na walutę Ukraińską (hrywna) pod czujnym okiem naszego „Anioła Stróża” , przewodnika, opiekuna i fantastycznego człowieka – Saszy! – ogromne podziękowania za wszystko !

W drodze do ścisłego centrum na plac podziwialiśmy piękno miasta:

Po dotarciu na Majdan – miejsce szczególne dla Ukrainy – to tutaj rozegrały się dramatyczne wydarzenia. Setki osób – kobiet, mężczyzn, żon, matek, ojców i mężów oddało życie za WOLNOŚĆ! Piękne ale jakże smutne miejsce!

Kolejnym etapem była przejażdżka metrem

Następnie obiad oraz ostatnia cześć tego dnia – wizyta w Muzeum II Wojny Światowej. Tutaj można powiedzieć to był raj dla naszych chłopców, sprzęt militarny wzbudził zachwyt i ogromne zainteresowanie, dziewczęta  – również „zachwycone”….

Po wizycie w Muzeum ok godziny 19.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mega zmęczeni ale wielce zadowoleni wróciliśmy do hotelu ok 22.30…. Następny dzień również zapowiadał się ciekawie – wizyta w szkole, koncert i występy…….